
Kedves Olvasóim!
párom és a saját munkám révén is
napi szinten kapcsolódik az életem – így vagy úgy-
a Zsolnay Porcelánmanufaktúra különleges antik-,
vagy éppen még csak gondolati szinten
megszülető új termékeihez, alkotásaihoz.
Ilyenkor az ember automatikusan létrehoz a fejében
egy “böngészőcímkét” – ösztönösen fókuszálok,
ha valahol szóba kerül a Zsolnay. 🙂
Bár nagyobb kihívás, de legalább ilyen
mértékben igyekszem követni a hazai kortárs
(divat)tervezők szakmai lépéseit, sikereit, újdonságait.
Az idei, 2013-as Gombold újra! döntőseinek
listáját böngészve azonnal megakadt a
szemem az “eozin” szón, majd továbbsiklottam
a névre: Bozsik Szilvia.
Szilvivel évfolyamtársak voltunk, őt csak látásból
ismertem, a terveit még látásból sem, viszont
pályamunkáitól lenyűgözve azonnal kiderítettem,
hogy vehetném fel vele a kapcsolatot.
Ezúttal az interjú két részre oszlik, az elsőben
általánosabb dolgokról kötetlenebb mesélés,
majd feltettem pár konkrét kérdést is a Gombold újra!
részvétel és eredmények kapcsán is.
Szilvinek köszönhetően izgalmas kis anyag lett –
kellemes olvasást hozzá!! 🙂
imádtam rajzolni, festeni.
Kedvenc gyermekkori játékom a papírdobozokra
festett festményeimből kiállítást rendezni.
Művészeti szakközépiskolába jártam,
ahol a művészettörténetet és a rajz-festést egyformán szerettem.
Utána az ELTE-n andragógia-, és a MOME-én textil szakon
tanultam tovább. 2011-ben végeztem
a MOME textiltervező szakán nyomottanyag-tervező szakirányon.
2012 januárjától a Miegymásért Szociális Szövetkezetnél
dolgozom mint művészeti vezető.
A szövetkezet különféle bőr termékek gyártásával foglalkozik,
itt kerültem napi kapcsolatban a bőrrel,mint alapanyaggal.
A minden napi munkám két jól elkülöníthető részből áll.
A szövetkezeti munkám során
a következő munkafolyamatokban veszek részt :
terméktervezés,gyártási technológiák megtervezése,
értékesítés szervezése.
Mivel a szövetkezet számos külföldi
szakmai expón és kiállításon vesz részt,
ezért rengeteget utazom.
Nagyon jó érzés hogy minden nap rengeteg
új dolgot tanulok és tapasztalok, erős motiváció számomra,
hogy az ötleteimmel és munkámmal segíthetek más embereken.
A szövetkezeti feladatok teljesítése mellett
nagyon kevés időm van a „kreatív” dolgaimmal foglalkozni,
általában éjszakánként a vonaton vagy
az autóban szoktam tervezgetni. A 2013-as Gombold újra!
pályázaton is azért indultam, hogy egy kicsit
a saját dolgaim is előtérbe kerüljenek.
Legtöbbet a természetes könnyen festhető anyagokat használom,
viszont kedvelem áttetsző vagy részben áttetsző anyagokat,
még a műanyagokat is.
Rengeteget foglalkozom anyagmanipulációkkal,
és különféle nyomási technológiákkal.
Imádom feszegetni a különféle anyagok határait,
egy-egy kudarcba fulladt anyagkísérletből is
rengeteget lehet tanulni,inspirálódni.
Számos feljegyzést és mérést végzek a kísérletek során,
van olyan festési technológiáim ahol még a hőmérsékletre
és a páratartalomra is figyelni kell.
Szakmailag számomra ezek a kísérletek,
“felfedezések” a legfontosabbak.
Bármi képes inspirálni, sokszor a villamoson
vagy a metrón jutnak eszemben újabb színkombinációk,
vagy nyomási eljárások.
A munkám miatt szinte havonta utazom külföldre,
úgy gondolom hogy egy alkotó ember számára
a környezetváltozás, a megszokottól való elrugaszkodás
az egyik leginspirálóbb dolog.
Szakmailag a legmeghatározóbb élmény,
hogy az egyetemi éveim alatt Polgár Csabától és
Deés Enikőtől tanulhattam, a mai napig sokszor ezekből
az élményekből építkezem, sokat segített,
hogy nem akartak megváltoztatni,
támogatták a kísérletező ötleteimet.
A műhely ahol jelenleg dolgozom technikailag
szinte minden rendelkezésemre áll,
ezért nagyon szerencsésnek érzem magam.
Van több asztalom is, de ha igazán beindulok,
minden hol ott vagyok, képes vagyok több száz
négyzetmétert elfoglalni, néha még az udvaron is
az én anyagaim száradnak.
Nagyon impulzívan dolgozom ha elkap a hév,
bármilyen eszközzel képes vagyok festeni…
***
tudomást a Gombold újra! pályázatról?
2011-ben az első Gombold újra! pályázatról
az egyetemen hallottam, akkor öltözékekkel pályáztam
és a középdöntőig jutottam.
2012-ben a munkám miatt teljesen kimaradt az életemből.
Az idei pályázati kiírás azonnal
felkeltette az érdeklődésemet, nagyon jó ötletnek
tartottam a koncepció-váltást,
valamint a nemzetközivé válás ötletét.

Kik azok az előző évek vagy az idei pályázat
döntősei / nyertesei közül, akiknek kedveled a munkáit
vagy valamiért példa értékűnek tekintesz?
Gotllieb Réka variálható ékszer családját
lenyűgöző ötletnek tartom,
sajnos kevés figyelmet kapott, pedig érdemes lenne rá!
Mi volt a legerősebb motivációd, amiért jelentkeztél?
az Eozin koncepcióval, végül a barátom meggyőzött,
hogy nem szabad kihagynom a lehetőséget,
hiszen ez egy olyan ötlet ami méltó a megmérettetésre.
A leadási határidő előtt négy órával kezdtem el a tervezést,
éjfél után sikerült feltöltenem a villámgyorsan összerakott
pályázati anyagomat. A feltöltés pillanata után kaptam
egy e-mailt, hogy huszonnégy órával meghosszabbították
a jelentkezési határidőt. Hihetetlenül izgalmas volt!
az egész Gombold újra! pályázattal
és bemutatókkal kapcsolatban?
A Gombold újra! pályázatot egy nagyon jó
kezdeményezésnek tartom,évről évre egyre nagyobb
lehetőségeket kínál a fiatal tervezőknek.
Fantasztikus érzés a pályázaton részt venni,
hiszen a szakma legjobbjai kerülnek be a döntőbe,
és a szakmai zsűri is nagyon színvonalas.
Amit emellett nagyon sajnálok hogy az idei évben
a kiegészítők sajnos kevesebb figyelmet kaptak,
nem szerepeltek a divatbemutatón és a pályázatot
bemutató televíziós műsorban sem.
Ezt egy kicsit hátránynak érzem, hiszen a kiegészítőket
így nagyon kevesen láthatták,a rendezvényről megjelenő
rengeteg sajtóanyagban is csak elvétve jelentek meg.
Úgy gondolom hogy az összes döntős
hatalmas energiákat fektetett a kivitelezésbe,
izgalmas volt végig kísérni a tervek megvalósulását.
valamint a Zsolnay Vilmos által alkalmazott
eozin mázas kerámiák felületei inspiráltak.
A festői irizáló fémes jellegű máz a ráeső fényt
különbözőképpen töri meg.
Az egész kollekció egy különleges anyagmanipulációra épül,
amely az eozin kerámiák felületeinek hangulatát tükrözi.
A festői hatású effekteket egy speciális
nyomási technológiával készítem.
Az eljárás különlegessége a fémes felületek megtörése,
véletlenszerű egymásba olvadása.Úgy érzem az általam készített bőrök és
a Zsolnay eozin mázas kerámiák között
borzasztó erős a párhuzam mind technológiában és a látványban.
Egyediség, dekorativitás jellemzi őket, hiszen minden darab
különbözik,a fényviszonyoktól
és napszaktól függően mindig más.
Munkáimra jellemző a régi és új találkozása,
a hagyományokra épülő újszerűség.
és a döntősséged révén elsősorban megvalósítani, elérni?
ha minél szélesebb körben megismernék a munkáimat.
A Memories of Hungary csapatával jelenleg
az arculat tervezésen dolgozunk nagyon jól értik,
hogy mit is szeretnék kommunikálni a tárgyaimmal
és hamarosan megszületik
az együtt működésünk eredménye.
Természetesen a Gombold újra! két különdíját érzem
eddigi legnagyobb szakmai sikeremnek,
de nagyon büszke vagyok rá hogy szinte minden nap
valaki érdeklődik a munkáim iránt, számos megkeresést
kapok külföldről is,legutóbb egy
németországi galéria keresett meg.
Szeretném az elkövetkező időszakban kivitelezni
az első nagyobb kollekciómat,hosszú távú terveim között szerepel
egy belvárosi üzlet nyitása,valamint a külföldi lehetőségek kiépítése.
Nagyon szeretném tovább képezni magam szakmailag,
érdekelnek a például különféle bőrgyártási
valamint a tradicionális eltűnő félben
lévő bőrmintázási eljárások.
Szilvi folyamatosan frissülő
alkotásait az alábbi oldalon
is megnézheted:
https://www.facebook.com/SzilviabozsikJewelleryAndAccessories
Külön köszönet a kommunikációs
munkáért Bodnár Barbarának,
a DesignTerminál projektmenedzserének!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: